Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.06.2016 16:27 - "Петата купа" от Дан Симънс
Автор: bookdependent Категория: Хоби   
Прочетен: 421 Коментари: 0 Гласове:
0



 Ревю на „Петата купа” от Дан Симънс

!!! Първото ми негативно резюме !!!

   

На този човек трябва да му се забрани да пише със закон. Графоман! Ето такъв е Дан Симънс. Един идиот, решил, че може, и трябва да се гаври с любимия ни Шерлок Холмс.

 imageТой дори е изключил знаменития му помощник/биограф (др. Дж. Уотсън) и го е заменил с някакъв плужек, наричайки тази своя немарливост „литературен похват”! Да си беше 

направил труда да проучи малко нещата, да задълбочи и оправдае очакванията на читателя. Той изобщо не може да описва сцени, или пейзажи. Има толкова бегли наблюдения, които чак дразнят въображението ми. Например, знаехте ли, че „водата нощем е черна”?!? Ай, стига бе!!! Още едно последно нещо за тази упадъчна съвременна личност – човече, той има направо противно чувство за хумор!

   Малко към читателите(не смятам да правя ревю върху т.нар. сюжет, но ако имате жела

ние да видите още от зловоизлиянията ми пишете в коментарите).

   

Тотално разочарование! Напълно безкръвни герои, блудкав сюжет, бавни и меланхолични образи на „заспали” персонажи. Изобщо липсва образа на Великия Детектив. Никъде не е описан качествено, само са нахвърляни плоски драсканици (като моите в скучен час) за цвета на сакото, или откъде е бастунът му. Нито си е направил труда да му придаде живот чрез движения, нито чрез характерния за Шерлок Холмс изказ. Точно езикът най – го няма. Липсва точният и безкомпромисно остър език на оригинала. Това е първата интерпретация на Холмс която не харесвам!!!

   Много оплетен изказ. Читателя трудно проследява действието, а въображението не смогва да наслагва и премахва образи толкова бързо. В опитите си да поддържа сюжета жив, умът се напряга, въображението  изморява, а съзнанието (което помни сладките моменти, прекарани с „Шерлок Холмс” на А.К.Дойл) моли за пощада. В началото си книгата е изключително блудкава. Тя прилича на бетон, на който му липсва вода, и затова не застава във формата в която го иска майсторът. На моменти „романът” ( срам ме е да не го сложа в кавички) е толкова скучна, че ми се налага да прескачам редове за да достигна до по – интересни моменти (те са като вода в Сахара)

Хванах книгата с толкова голям жар и ентусиазъм и се почувствах като след руска баня.  Просто нервите ми не издържат да чета тази боза за повече от 15 мин. До първите 50 страници бутах книгата на инат. Четях, само защото става дума за Холмс. Абсолютен фалш! Но никой не може да ме обвини, че не съм ѝ дал шанс, просто това са 5 дни, 25лв и стотици хиляди мозъчни клетки на лайна.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bookdependent
Категория: Изкуство
Прочетен: 9804
Постинги: 6
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930